Az amerikai CVS Caremark* új módszerei a betegek együttműködésének javítására (kivonat)

A Harvard Egyetem Brigham and Women's Hospital és a CVS Caremark áttekintette a betegek együttműködési készségét a gyógyszerszedés tekintetében, és leírta javaslatait ennek javítási lehetőségeire vonatkozóan.

hirdetés

A legfőbb gond, ami körvonalazódott, hogy a betegek betartják-e az orvosi előírásokat a gyógyszerszedéssel kapcsolatosan. Ennek javítása, pontosabbá tétele népegészségügyi és gazdasági vonzattal jár: a krónikus betegségek és betegek esetében csökkennének a "nem-együttműködés" (az esetleges állapotromlás miatt) plusz költségei. Ez a tétel jelenleg az USÁ-ben éves szinten mintegy 300 milliárd dollárra becsülhető.

"Vizsgálatunk kezdetén is világos volt, hogy ez érintené fogja a gyógyszerészetet is – jelentette ki Dr. Troyen A. a CVS Caremark ügyvezetője, egyben a vizsgálat vezetője is. "Minél tovább vizsgálódtunk, annál inkább kiderült, hogy meg kell tennünk néhány határozott lépést ahhoz, hogy valóban javuljon a betegek gyógyszerszedési együttműködése. A költségcsökkentés pedig elsődleges szempont."

"Régóta ismert ez a probléma a betegekkel kapcsolatban, most kidolgoztunk egy stratégiát, ennek pontjait mutatjuk be röviden” – említi Dr. William H. Shrank, aki a Brigham and Women's Hospital és Harvard Egyetem Orvosi Kara részéről irányítja a vizsgálatot.

Lássuk az ajánlásokat!

• Olyan eszköztár kidolgozása, amely segít megjósolni – és egyben elérni mindazon betegeket, akik valószínűsíthetően nem-együttműködőek, így már jóelőre tudható, hogy az ő esetükben aktív beavatkozás szükséges.

• Egyszerűsíteni kell a gyógyszerészek és más egészségügyi dolgozók segítségével a komplexebb kezelési rendszereket, ún. "házipatika" kialakítása révén, amely azt célozza, hogy egy egészségügyi dolgozó/szakember kezelje adott (krónikus) beteg gyógyszeres terápiájának irányítását.

• Javítani kell a gyógyszerészek és más egészségügyi szakdolgozók betegkommunikációját, egyéni tanácsadás, konzultáció révén.

• Meg kell találni a megfelelő financiális és egyéb ösztönzőket ahhoz, és pozitív megerősítéseket, motiváló eszközöket találni, hogy javuljon a viselkedés ebben a tekintetben.

• Ki kell alakítani a személyre szabott gyógyszerelést, a farmakogenomika figyelembevétele a klinikumban pont ezt célozza. Ugyanerre szolgálna a gyógyszerészekkel való egyedi (orvosi) konzultáció, a minél pontosabb és hatékonyabb gyógyszerészi (patikai) gyakorlat kialakítására.

• Meg kell vizsgálni a közösségi hálók, közösségi oldalak, kapcsolatok hatásait, abban a tekintetben, hogyan tudnák javítani a betegek együttműködési készségét, amikor valaki segítséget kér és vár családjától, barátaitól.

A gyógyszeripari partnerek és a Kongresszus is támogathatja ezt a tevékenységet, mivel fontos szempont, hogy a rászoruló betegek megfelelő gyógyszeres kezelésben részesüljenek.

E javaslatok az alábbiak:

• Cél a betegek minél jobb együttműködése, úgy is mint nemzeti „prioritás”, támogatni kell a betegoktatást, az ösztönzőket, javítani a betegek viselkedését, szokásait.

• Innovatív technológiákat kell fokozottabban támogatni, egyszerűsíteni a betegek együttműködését, és

• segíteni a társadalmi szintű és magánjellegű kapcsolatokat abban a tekintetben, hogy csökkenjen a betegek nemkívánatos viselkedése, szokásai, és javulhassanak a költségmutatók.

* Megjegyzés: a CVS Caremark az USA legnagyobb patika-ellátó szakmai szolgáltatója, mely többek között kutatással, oktatással, menedzserképzéssel, továbbképzéssel is foglalkozik, mintegy 65 ezer gyógyszertárral állnak közvetlen kapcsolatban.

forrás: http://media.prnewswire.com/en/jsp/latest.jsp?resourceid=4625522&access=EH

Szerző:

PHARMINDEX Online