Az innovatív gyógyszerek ismertségéért indítanak kampányt

hirdetés

A lakosság egészségtudatosságának és az innovatív terápiás lehetőségek ismertségének növelése érdekében kampányt indított az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete (AIPM).


A "Van tovább" mottó köré épülő kampány üzenetei óriásplakátokon, magazinokban és orvosi várótermi szórólapokon fognak megjelenni - ismertette Némethi Erika, az egyesület igazgatója Budapesten sajtótájékoztatón.


Hozzátette: a kampányt azért tartották szükségesnek elindítani, mert Magyarországon tilos vényköteles gyógyszert reklámozni, és így az új, innovatív fejlesztésű készítményekről egyáltalán nem vagy csak igen keveset tudnak az emberek.


Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) idén nyilvánosságra hozott adatai rámutatnak arra, hogy a gyógyszerekre fordított kiadások szorosan összefüggnek a születéskor várható élettartammal és a felnőttkori halálozással - ismertette Rékassy Balázs, az AIPM kommunikációs munkacsoportjának vezetője. Hozzátette, hogy a gyógyszeripari innováció "egészségnyereségre" gyakorolt hatása egyértelműen kimutatható az OECD harminc országának 2000-2009 közötti adatait vizsgálva. A születéskor várható élettartam 1,74 évvel növekedett a vizsgált országokban, ami más tényezők figyelembevétele mellett is 73 százalékban az innovatív terápiáknak köszönhető.

Szerző:

PHARMINDEX Online