További cikkek a Gyógyszer-forgalmazás rovatból

Tájékoztató kampány indult a magyar gyógyszerekről

A hazai gyógyszerek megismerése érdekében a Magyar Gyógyszer Védjegy használói átfogó edukációs, országos kampányt indítottak - tájékoztatta az MTI-t a Magyarországi Gyógyszergyártók Országos Szövetsége (MAGYOSZ) szerdán.     

hirdetés

    A közleményben kiemelték: a MAGYOSZ által kiadható védjegyet jelenleg 11 vállalat helyezheti el termékein.
    A hazai gyógyszergyártók 2014-ben hozták létre a Magyar Gyógyszer Védjegyet, azzal a céllal, hogy az orvosokat, gyógyszerészeket, betegeket hiteles forrásból informálják a Magyarországon készült vagy kutatott, fejlesztett gyógyszerekről - idézték fel.

    A szövetség felhívta a figyelmet arra, hogy a hazai gyógyszergyártók átlagosan 70-80 milliárd forintot költenek évente kutatás-fejlesztésre. A hazai gyártók termékeinek 82 százalékát a világ több mint száz országában értékesítik, az exportból származó árbevétel megközelíti a 900 milliárd forintot.
    A hazai gyógyszeripar számos betegségre kínál terápiát, de elsősorban olyan egészségügyi panaszokra, amelyek a magyar társadalmat leginkább sújtják: szív- és érrendszeri megbetegedésekre, anyagcserezavarokkal kapcsolatos kórképek kezelésére és idegrendszeri megbetegedésekre - ismertették.
    A közlemény szerint Greskovits Dávid, a MAGYOSZ elnöke elmondta, hogy a házi- és szakorvosok, valamint a patikákban dolgozó gyógyszerészek ismerik, és elismerik a magyar védjeggyel ellátott gyógyszereket, és arra ösztönzött mindenkit, hogy forduljanak bizalommal ezekhez a szakemberekhez.

Szerző:

PHARMINDEX Online

Forrás:

MTI

Ajánlott cikkek