További cikkek a Szakmapolitika rovatból

Szigorította a gyógynövény-készítmények reklámozását az EU Bíróság

Uniós engedély nélkül tilos egészségre utaló állításokat használni növényi eredetű étrend-kiegészítők reklámjában.

hirdetés

Tilos az egészségre vonatkozó állításokat alkalmazni olyan étrend-kiegészítők reklámozásában, amelyek botanikai anyagokat - például gyógynövényeket vagy növényi kivonatokat - tartalmaznak, amíg ezek tudományos értékelése és uniós szintű engedélyezése le nem zárul - erősítette meg a Európai Unió bíróságának döntése.

Az ügy előzménye, hogy a német Novel Nutriology cég egy sáfrány- és dinnyekivonatot tartalmazó terméket reklámozott azzal az állítással, hogy az javítja a hangulatot, valamint csökkenti a stressz és fáradtság érzését. Egy német szakmai egyesület bírósághoz fordult, szerintük a reklám jogsértő. Az ügy a német szövetségi legfelsőbb bíróság elé került, amely előzetes döntéshozatalt kért az uniós bíróságtól.

A szerdai határozat szerint az ilyen típusú állítások csak akkor használhatók, ha azok szerepelnek az Európai Bizottság által jóváhagyott, engedélyezett egészségre vonatkozó állítások listáján. A botanikai összetevők vizsgálata ugyanakkor még nem zárult le, így a szóban forgó állítások jelenleg nem szerepelnek az engedélyezett listán.

A bíróság megjegyezte, hogy kivételt képezhetnének azok a jelölések, amelyeket egy átmeneti szabályozás alapján már korábban elfogadtak, azonban ez a konkrét eset nem tartozik az átmeneti szabályozás hatálya alá, mivel a kérdéses pszichés hatásokkal kapcsolatos állításokat korábban Németországban nem értékelték, és a szükséges engedélyezési kérelmet a vállalkozás nem nyújtotta be határidőre. A kötelező uniós engedélyeztetési vizsgálat annak biztosítására irányul, hogy az egészségre vonatkozó állítás tudományosan megalapozott legyen, és ezáltal védje a fogyasztókat és az emberi egészséget - emlékeztetett az uniós bíróság.

Szerző:

PHARMINDEX Online

Forrás:

MTI

Ajánlott cikkek